Polityka prywatności
strony internetowej https://medtop.pl/
Szanowni Państwo
Ochrona danych osobowych przekazanych naszej spółce to nasz priorytet. Zależy nam, aby każda osoba, która przekazuje nam swoje dane osobowe, w szczególności dane dotyczące zdrowia wiedziała w jaki sposób je wykorzystujemy i ochronimy. Dlatego też poniżej przekazujemy szczegółowe informacje na temat przetwarzania przez nas Państwa danych.
Polityka prywatności stanowi integralną część regulaminu strony internetowej https://medtop.pl/. Wszystkie pojęcia, o ile nie zostały zdefiniowane inaczej w niniejszej polityce prywatności posiadają znaczenia nadane im przez regulamin, do którego link znajduje się tutaj: https://medtop.pl/regulamin.pdf
OKREŚLENIA I SKRÓTY UŻYTE W POLITYCE
- Administrator – administratorem danych osobowych jest WIKIMED SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIA, adres: ul. Joachima Lelewela 26/14, 87-100 Toruń. KRS: 0001030346.
- Dane osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej, zwane dalej również jako „Dane”..
- Polityka – niniejsza polityka prywatności.
- RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Serwis – prowadzona przez administratora strona internetowa pod adresem https://medtop.pl/.
- Użytkownik – za użytkownika rozumie się każdą pełnoletnią osobę, która korzysta z usług świadczonych za pośrednictwem serwisu, lub w jakikolwiek inny sposób korzysta z serwisu.
W JAKI SPOSÓB MOŻNA SIĘ Z NAMI SKONTAKTOWAĆ W SPRAWACH ZWIĄZANYCH Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH?
We wszelkich sprawach związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych można się z nami skontaktować e-mailowo: kontakt@medtop.pl lub listownie na adres korespondencyjny: ul. Joachima Lelewela 26/14, 87-100 Toruń.
Wyznaczyliśmy również inspektora ochrony danych, który udzieli odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące przetwarzania przez nas Pani/Pana danych osobowych. Z inspektorem ochrony danych można się skontaktować poprzez adres e-mail: iod@medtop.pl
W JAKI SPOSÓB DBAMY O BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH?
Dane osobowe przetwarzamy w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Stosujemy także środki techniczne i organizacyjne chroniące dane przed ich zniszczeniem, utratą, uszkodzeniem lub nieautoryzowaną zmianą.
Podejmuje także wszelkie niezbędne działania, by także nasi podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na nasze zlecenie.
W JAKIM CELU I NA JAKIEJ PODSTAWIE PRAWNEJ PRZETWARZANY PRZEKAZANE DANE OSOBOWE?
W zakresie zawarcia i realizacji umowy dotyczącej usługi wystawienia e-recepty
Złożenie zamówienia na wystawienie e-recepty wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych. Jeśli więc wypełni Pani/Pan formularz zamówienia, dostępny w naszym serwisie będziemy przetwarzali dane osobowe takie jak imię, nazwisko, numer PESEL, numer telefonu, adres e-mail oraz adres korespondencyjny w celu wystawienia e-recepty. Obok tych danych, będziemy także przetwarzać dane o aktualnym stanie zdrowia, przebytych chorobach, obecnie przyjmowanych lekach czy też przeprowadzonych badaniach. Dane te są nam potrzebne, aby lekarz mógł poznać Pani/Pana stan zdrowia i na podstawie przekazanych informacji podjąć właściwą decyzję w kwestii przepisania odpowiednich leków.
W ramach realizacji usługi dotyczącej wystawienia e-recepty Pani/Pana dane będziemy przetwarzać
w szczególności w celu:
· Zawarcia, a następnie wykonania umowy dotyczącej wystawienia przez lekarza e-recepty po uprzednio przeprowadzonej telekonsultacji medycznej. Podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
· Zapewnienia opieki zdrowotnej i procesu udzielania świadczeń medycznych (art. 9 ust. 2 lit. h RODO), tj.:
i. wystawienia e-recepty przez lekarza zgodnie z Pani/Pana wnioskiem;
ii. realizacji Pani/Pana prawa jako pacjenta do m.in. odbierania i przechowywania oświadczeń przez osoby upoważnione do dostępu do tej dokumentacji oraz informacji o Pani/Pana stanie zdrowia;
· Wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO):
iii. prowadzenia i archiwizowania niezbędnej dokumentacji medycznej zawierającej informacje o stanie Pani/Pana zdrowia, podane w formularzu zamówienia oraz podczas ewentualnej rozmowy telefonicznej;
iv. identyfikacji tożsamości podczas rejestracji oraz przed udzielaniem świadczeń zdrowotnych;
v. wypełnienia obowiązków rachunkowo-księgowych ciążących na administratorze;
vi. rozpatrywania reklamacji dotyczących usług świadczonych przez administratora;
· Realizacji naszych prawnie uzasadnionych (zgodnych z prawem) interesów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegających na:
vii. zbieraniu od Państwa informacji zwrotnych w postaci opinii lub komentarzy w celu doskonalenia świadczonych przez nas usług. Informacje te pomagają nam zidentyfikować obszary do poprawy i dostosowywać usługi do Państwa potrzeb. Podstawą prawną dla tego przetwarzania danych jest nasz uzasadniony interes polegający na zbieraniu i analizie opinii naszych klientów, aby świadczone przez nas usługi lepiej odpowiadały ich potrzebom;
viii. prowadzeniu korespondencji związanej z przedmiotem sprawy, w związku z którą się Pani/Pan kontaktuje. Podstawą prawną takiego działania jest nasz prawnie uzasadniony interes jakim jest udzielenie odpowiedzi na zadane pytania drogą e-mailową i utrzymanie kontaktu. W ramach obsługi korespondencji będziemy przetwarzać jedynie dane osobowe istotne dla sprawy, której dotyczy korespondencja;
ix. ustaleniu, dochodzeniu lub obrony przed roszczeniami, związanymi z zawartą
x. z Panią/Panem umową lub zapytaniem, w związku z naszym uzasadnionym interesem polegającym na ochronie przysługujących nam praw.
Dane osobowe możemy również przetwarzać na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody w celu przesyłania informacji marketingowych dotyczących naszych nowych produktów, promocji i ofert specjalnych, wysyłanych za pomocą wybranego kanału komunikacji. Takie działania są podejmowane przez nas wyłącznie w przypadku, gdy wyraziła Pani/Pan to wyraźną zgodę.
W zakresie korzystania z serwisu
Podczas korzystania z naszego serwisu nasze serwery automatycznie zapisują tzw. logi systemowe – anonimowe informacje takie jak adres IP, typ przeglądarki i wersję, datę i godzinę dostępu do strony czy też czas trwania sesji na stronie. Informacje te służą do ulepszenia jakości naszego serwisu i do analizy statystyk odwiedzin. Mogą być również przez nas wykorzystywane w celach bezpieczeństwa, w razie potrzeby wyjaśnienia ewentualnych incydentów. Wszystkie informacje zawarte w plikach logów serwera WWW są przechowywane przez ograniczony okres i są usuwane po upływie tego czasu. Informacje w nich zawarte nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem. Dane te nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi naszą stronę internetową.
Jeśli odwiedzi Pani/Pan naszą stronę, Pani/Pana dane osobowe (w tym adres IP lub inne identyfikatory) będą przetwarzane w szczególności w celach:
· w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostepnienia odwiedzającemu nasz serwis treści na niej gromadzonych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
· technicznych oraz administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa strony oraz jego prawidłowego zarządzania, co stanowi nasz uzasadniony interes polegający na zapewnieniu odporności strony na przypadkowe zdarzenia albo niezgodne z prawem lub nieprzyjazne działania naruszające dostępność, autentyczność, integralność i poufność przechowywanych lub przesyłanych danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
· ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie naszych praw.
W zakresie prowadzenia komunikacji elektronicznej:
Jeśli skontaktuje się Pani/Pan z nami e-mailowo w sprawie nie dotyczącej realizowanej przez nas na Pani/Pana rzecz usługi, dane będziemy przetwarzać w celu prowadzenia korespondencji związanej z przedmiotem sprawy, w związku z którą się Pani/Pan kontaktuje. Podstawą prawną takiego działania jest nasz prawnie uzasadniony interes polegający na udzieleniu odpowiedzi na zadane pytania drogą e-mailową i utrzymanie kontaktu. Będziemy przetwarzać jedynie dane osobowe istotne dla sprawy, której dotyczy korespondencja. Całość korespondencji jest przechowywana w sposób zapewniający bezpieczeństwo zawartych w niej danych osobowych.
W zakresie otrzymania informacji o nowych ofertach, produktach, usługach:
Pani/Pana dane osobowe możemy również przetwarzać w celu kierowania treści marketingowych różnymi kanałami, tj. za pośrednictwem poczty e-mail, drogą SMS lub telefonicznie. Takie działania są przez nas podejmowanie wyłącznie w przypadku, gdy wyrażono na nie zgodę, którą w dowolnym momencie można wycofać. Poniżej znajdą Państwo szczegółowe informacje na temat sposobu wycofania zgody.
Prawo do wycofania zgody
Jeżeli chciałaby/chciałby Pani/Pan cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, to w tym celu wystarczy wysłać nam bezpośrednio e-mail na adres: kontakt [at] medtop [.]pl.
Pani/Pana dane osobowe możemy przetwarzać także w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, związanymi z zawartą z Panią/Panem umową lub zapytaniem, zgodnie z uzasadnionym interesem spółki, polegającym na ochronie naszych praw.
CZY ISTNIEJE OBOWIĄZEK PODANIA DANYCH OSOBOWYCH?
W zakresie zawarcia i realizacji umowy
Podanie danych osobowych w formularzu konsultacji lekarskiej dostępnym w naszym serwisie jest dobrowolne, lecz niezbędne w celu świadczenia usług za pośrednictwem serwisu. Niepodanie tych danych uniemożliwi zawarcie lub prawidłowe wykonanie umowy.
W zakresie prowadzenia komunikacji elektronicznej
Podanie danych niezbędnych do prowadzenia korespondencji elektronicznej jest dobrowolne, przy czym bez ich przekazania nie będziemy w stanie obsłużyć korespondencji związanej z przedmiotem sprawy,
z którą się Pani/Pan do nas zwraca lub skontaktować się z Panią/Panem.
W zakresie otrzymania informacji o nowych ofertach, produktach, usługach
Podanie danych w celu otrzymania informacji dotyczących naszej oferty drogą e-mailową, w tym przedstawienia informacji o nowych ofertach, produktach oraz usługach jest całkowicie dobrowolne, jednakże brak ich podania uniemożliwi przesłanie przez nas Pani/Panu niniejszych informacji.
JAKIE PRAWA PAŃSTWU PRZYSŁUGUJĄ?
Ma Pani/Pan prawo:
- żądać wglądu do danych, a także otrzymania ich kopii;
- żądać sprostowania lub poprawienia danych, gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne;
- żądać usunięcia danych;
- żądać ograniczenia przetwarzania;
- żądać przenoszenia danych.
Wniosek o realizację przysługujących praw można zgłosić pisząc na adres e-mail: kontakt @medtop.pl lub listownie na adres: korespondencyjny: ul. Joachima Lelewela 26/14, 87-100 Toruń. We wniosku należy podać dane, które pozwolą nam jednoznacznie Panią/Pana zidentyfikować.
Zakres każdego z tych praw oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać, wynikają z przepisów prawa. To, z którego uprawnienia będzie Pani/Pan mógł skorzystać, zależeć będzie np. od podstawy prawnej na podstawie, której przetwarzamy dane osobowe.
Przysługuje Pani/Panu również możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
JAK DŁUGO PRZETWARZAMY DANE OSOBOWE?
Pani/Pana dane osobowe przetwarzamy przez okres:
· zakresie danych dotyczących zdrowia, które są częścią dokumentacji medycznej – przez 20 lat od wystawienia ostatniej recepty oraz w okresach przewidzianych w art. 29 ust. 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
· związku z zawartą umową dotyczącą wykonania usługi wystawienia e-recepty – przez okres trwania umowy, a po jej zakończeniu 3 lata + 1 rok w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;
· 6 miesięcy – w odniesieniu do danych osobowych, które zostały zebrane przy zapytaniu wstępnym o świadczoną przez nas usługę, a jednocześnie nie doszło do niezwłocznego zawarcia umowy;
· do czasu cofnięcia zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż przez 3 lat
— w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody;
· do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu lub osiągnięcia celu przetwarzania, jednak nie dłużej niż przez 3 lat – w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu lub do celów marketingowych.
KOMU UDOSTĘPNIAMY DANE OSOBOWE?
Pani/Pana Dane osobowe mogą być udostępnione:
- podmiotom medycznym w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności opieki zdrowotnej w postaci placówek współpracujących;
- podmiotom pośredniczącym w przekazywaniu płatności;
- organom władzy publicznej uprawnionym do pozyskania danych w związku z prowadzonym postępowaniem;
- podmiotom przez Panią/Pana upoważnionym;
- oraz innym podmiotom zapewniającym obsługę naszej działalności, do których należą
w szczególności dostawcy systemów informatycznych i usług IT dostarczających rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, w tym dostawcy oprogramowania, poczty elektronicznej oraz hostingu. Możemy również udostępniać Pani/Pana dane osobowe dostawcom usług księgowych, prawnych i doradczych w szczególności biurom księgowym lub kancelariom prawnym, a także operatorom pocztowym.
CZY BĘDZIEMY PRZETWARZAĆ DANE W SPOSÓB ZAUTOMATYZOWANY?
Pani/Pana dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany.
INFORMACJE O PLIKACH COOKIES
W naszym serwisie używamy tylko niezbędnych (technicznych) plików cookies. Są to małe pliki tekstowe niezbędne w celu zapewnienia płynnego działania naszej strony internetowej oraz możliwości skorzystania z oferowanych na naszej stronie funkcji, takich jak wypełnianie formularza zamówienia czy realizacje płatności. Pliki cookie są usuwane po zamknięciu przeglądarki.
Jeśli zdecyduje się Pani/Pan je wyłączyć to nasza strona może przestać działać tak jak powinna.
ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI
Polityka prywatności jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. Najnowsza wersja dokumentu jest zawsze opublikowana na naszej stronie internetowej.
Aktualna wersja Polityki obowiązuje od 20.10.2023